LIMITOVANÁ AKCIA 1 + 1 kolagénových tyčiniek Joint Bar čokoláda-banán   

Slovenská výroba výživových doplnkov
Slovenská výroba výživových doplnkov

Slovenská výroba výživových doplnkov

Slovenská výroba výživových doplnkov

Obsah

Pred 17 rokmi mala sen. Dnes je už tento sen niekoľkoročnou skutočnosťou v podobe spoločnosti vyrábajúcej výživové doplnky Kompava. V nasledujúcich riadkoch si môžete prečítať viac o rýdzo slovenskej spoločnosti Kompava, ktorá splnila sny mnohých športovcov.

Myšlienka vybudovať firmu vyrábajúcu výživové doplnky vznikla pri narodení dcéry pani Komorechovej, majiteľky spoločnosti. Začala pre dcéru objednávať z USA špeciálnu stravu pre novorodeniatka, neskôr ju ponúkala aj ostatným mamičkám. Už tu sa zrodili prvopočiatky podnikania a práve v tomto období sa rozhodla, kam budú smerovať jej ďalšie kroky - že sa chce venovať zdravej výžive.

Značka Kompava existuje už viac ako 100 rokov ako bývalý potravinársky podnik v Novom Meste nad Váhom, pričom značku spolu s manželom kúpili v roku 1996. Pod touto značkou na Slovensko začali dovážať rôzne potravinárske ingredienty a fortifikačné látky do potravín. Výrobná a vývojová činnosť spojená s výrobou výživových doplnkov začala od roku 2002.

Iskrou bol môj synovec Tomáš Jurkovič, ktorý začínal úspešne s triatlonom. Prinášal nám veľmi pozitívne postrehy z užívania produktov. Vďaka nim sme sa ešte rýchlejšie naštartovali a presvedčili, že vieme, čo robíme a kam smerujeme.“ rozpráva majiteľka.

Začiatky firmy inšpirované športovcami

Pri štarte firmy sa Kompava zameriavala výhradne na športovcov, ktorí potrebovali k základnej strave pridať viac živín. Oslovovali sme najmä fitness centrá, ktoré produkty vystavovali a predávali. Doplnky výživy sa dodávali tiež do obchodov so športovými potrebami a do obchodov, ktoré sa vyslovene špecializovali na športovú výživu. Produkty boli zo začiatku ponúkané na rôznych športových akciách – spoločnosť dodnes sponzoruje mnohé športové tímy.

Zaujímavý prelom nastal, keď sa o produkty Kompavy začali zaujímať lekárne. „Vďaka tomu sme zistili, že nie všetci ľudia, ktorí športujú, navštevujú aj fitness centrá, kde sme prednostne ponúkali doplnky. Lekáreň nebola len ďalším predajným kanálom, ale zároveň upevňovala pozíciu značky a dodávala jej istú autoritu,“ dodáva pani Komorechová. Neskôr, ako sa online prostredie aktivizovalo, vytvorila si webovú stránku aj Kompava, no mala skôr informačný ako predajný charakter.

Až dodnes sa snaží spoločnosť zákazníka maximálne informovať, aby vedel presne, prečo si má produkt kúpiť a čo môže od neho očakávať. Používajú sa aj produkty vo vzorkovom balení a poskytujú sa potenciálnym zákazníkom na vyskúšanie. V súčasnosti sa veľká časť predaja realizuje aj prostredníctvom vlastného e-shopu Kompavy.

Konkurencia posúva vpred

Počas doby, ktorej spoločnosť funguje, si už museli zvyknúť, že vysokokvalitné výrobky Kompavy často niekto kopíruje. Zloženie výživových doplnkov sa nedá uchrániť, preto sa raz za čas stane, že niekto podľa ich receptúry vytvorí rovnaký, alebo veľmi podobný produkt. Na trh neustále prichádzajú nové firmy a nové produkty, ktoré zároveň firmu a jej výrobky posúvajú vpred. „Ak by sme boli sami, stáli by sme na mieste. Takto sme nútení aj my inovovať a stále napredovať.“ tvrdí pani Komorechová.

Aby predbehli konkurenciu, pridalo sa k výživovým doplnkom niečo, čo konkurenti nemajú. V Žiline otvorili diagnostické pracovisko, kde sa ponúkajú športovcom diagnosticko – poradenské služby. Kompava Centrum Metflex je prispôsobené svojou vybavenosťou a odbornosťou pre športovcov a aktívnych ľudí, ktorí chcú zvýšiť svoju hranicu výkonnosti a pre ľudí, ktorí chcú zmeniť svoj doterajší život. Odborníci vo firme vedia športovcom i nešportovcom nastaviť správny tréningový i výživový plán, aby trénovali, cvičili a chudli efektívne.

Deklarovaná kvalita výživových doplnkov je overená

Spoločnosť Kompava si stojí za svojimi výrobkami a potvrdzuje, že všetky produkty sú vyrábané z čistých potravinárskych a farmaceutických surovín, ktoré sú povolené v rámci EÚ. Všetko, čo uvádza etiketa je 100 % obsiahnuté aj v produkte. Výrobky sa neprebaľujú ani sa nepoužívajú staré suroviny, zákazník si preto môže byť istý, že ho neoklame ani obal ani produkt.

Pre dosiahnutie maximálnej kvality produktov sa implementoval do výrobného procesu kontrolný systém HACCP. Zároveň pre zvýšenie efektívneho a účinného riadenia vývoja a výroby spoločnosť Kompava vypracovala a zaviedla systém riadenia kvality podľa STN EN ISO 22000:2005. Spoločnosť ide stále vpred a nepretržite sa snaží zlepšovať kvalitu výrobkov.

Inšpirácia k tvorbe nových produktov je všade

Pýtate sa, odkiaľ čerpá spoločnosť Kompava svoje nápady na produkty? „Všade. V práci, na športových akciách, seminároch, výstavách. Veľmi cenné sú pre nás podnety športovcov, lekárov, fyzioterapeutov ako aj našich zákazníkov, ktorí môžu vďaka našim produktom zlepšiť svoje zdravie a mať v živote viac pohody,“ priznáva pani Komorechová. Často prichádza vývoj nového produktu priamo na žiadosť zákazníka. Zákazníci hľadajú prírodné alternatívy, ktorými môžu preventívne predchádzať rôznym ochoreniam a poškodeniam organizmu. Hľadajú koncentrované čisté produkty s vysokou pridanou nutričnou hodnotou, ktorou si dopĺňajú diétne chyby, ktorých sa dopustili počas dňa.

Plány do budúcna

Spoločnosť Kompava si chce aj naďalej udržiavať kvalitu a zlepšovať funkčnosť výrobkov v povolených hraniciach. So zavedeným FSSC systémom bezpečnosti a kvality potravín, ktorý sa bude snažiť napĺňať a zdokonaľovať. „Chceme prinášať športovcom funkčné produkty na podporu výkonu a ochrany zdravia. A nielen im, chceme aby naše produkty ocenili naši zákazníci a dôverovali im tak, ako my do nich vkladáme všetky naše vedomosti aj srdce.“ dodala na záver riaditeľka spoločnosti.

Želmíra Komorechová - zakladateľka spoločnosti Kompava