Obsah
O tom, ako Kompava vznikala a ako sa každým rokom posúvala vpred novými produktami či inováciami, si môžete prečítať na našej stránke v sekcii O nás.
V dnešnom článku, ktorý sme pripravili na počesť 19. narodenín, sme sa porozprávali s majiteľkou Želmírou, ktorá nám ukázala nový pohľad na svoje podnikanie, povedala nám o zmenách, ktoré nastali po príchode pandémie koronavírusu ale i tom, ako motivuje svoj tím. A na záver sme si pre vás všetkých pripravili niekoľko narodeninových darčekov, ktoré, veríme, vám vyčaria úsmev na tvári.
Rozhovor s majiteľkou spoločnosti Kompava Želmírou Komorechovou
Vaše podnikanie začalo v dobe, keď na Slovensku boli populárne skôr zahraničné doplnky výživy. Čo vo vás vzbudilo záujem začať podnikať práve v tejto oblasti?
Keďže povedomie o doplnkoch bolo veľmi nízke, bola to pre mňa výzva, ktorá dávala priestor k realizácii sa v tejto oblasti. Odmalička som sa venovala športu, mala som zmysel pre zodpovednosť, kreatívnosť i vytrvalosť. Myšlienka pokračovať v tomto segmente ma silne napĺňala a predstava vytvárať produkty napomáhajúce športovému výkonu bola lákavá.
Spomínate si na to, čo bolo cieľom Kompavy 19 rokov dozadu a ako sa na tento cieľ pozeráte dnes?
Mojím cieľom bolo etablovať sa na slovenskom trhu, neklesnúť zo svojho zámeru prinášať kvalitu, funkčnosť a inováciu produktov a byť rovnocenným partnerom svetových firiem v podobnom segmente. Od začiatku výroby až po dnešný rok sa prostredie niekoľkokrát zmenilo a my sme museli naše ciele korigovať a pretvárať. Menilo sa poznanie, menilo sa správanie zákazníkov, menili sa legislatívne podmienky. To všetko dotváralo veľa zmien, na ktoré sme sa museli etablovať. Cieľ sa zdal jednoduchý, ale ak sa pozriem na celé to obdobie, bol to moc ťažký boj.
Okrem základných a najdôležitejších výživových doplnkov pre športovcov máte v portfóliu aj mnoho ďalších. Ako postupujete pri výbere a vývoji ďalších produktov?
V stratégii sme mali rozširovanie produktov v takom smere, aby sme pokryli všetky športové disciplíny. Počúvali sme trénerov, fyzioterapeutov, lekárov ale i športovcov a spolu s nimi pripravovali rôzne druhy produktov nielen na zvýšenie výkonu, ale najmä na eliminovanie poškodení a odstránení zdravotných nedostatkov športovcov.
Na ktorý produkt z vášho portfólia ste najviac pyšná a prečo?
Medzi topky možno zaradiť Hypofit, ionový nápoj s neobyčajne vysokou ochrannou antioxidačnou schopnosťou a výbornou hydratáciou organizmu. Bol to prvý produkt, ktorými sme otvorili dvere k naším zákazníkom dňa 1. 4. 2002 a stále patrí medzi najviac obľúbené produkty.
Medzi skvelé produkty zaraďujem Gelo-3 complex, produkt určený pre ochranu a výživu kĺbového aparátu. Nikdy mi nikto nepovedal, že nefunguje.
Najväčšou proteínovou delikatesou medzi vegánskymi produktami je určite Vegan protein. Svojím zložením je nadčasový a chuťou výnimočne chutný.
Produkt, ktorého funkciu cítiť za 30 minút, sa volá ThermoFit. Tento čisto prírodný produkt silne podporuje aktivitu profesionálneho či bežného športového výkonu. Je výborný aj pri ťažkých a náročných dňoch na zvládnutie ťažkých situácií.
Doposiaľ ste vyhrali viaceré ocenenia, stali ste sa podnikateľkou roka. Teraz ste nominovaná na Slovenku roka v kategórii Biznis a manažment. Čo pre vás táto nominácia znamená?
Nominácia ma nesmierne prekvapila. Som šťastná za uznanie a nomináciu. Porota je zložená zo skutočne zvučných mien slovenského spoločenského a obchodného života a dostať sa medzi elitu žien je ohromujúce. Verím, že aj touto cestou sa budem môcť poďakovať všetkým našim prívržencom vyznávania zdravého životného štýlu, ktorí nás podporujú už takmer 20 rokov.
Počas 19 rokov vedenia firmy sa u vás striedali pekné obdobia s tými ťažkými. Ako sa vám podarilo zvládať práve tie ťažšie chvíle?
Najľahšie je vzdať sa a netrápiť sa. Ja som mala pri sebe manžela i rodinu, ktorá stála pri mne v ťažkých i krásnych chvíľach. Hoci mal môj manžel úplne iný biznis, vždy mi bol a je oporou v rodine i biznise. Počas celej existencie firmy som bola obklopená skvelými ľuďmi vo firme, ktorí zdieľali so mnou zložité situácie a za každých okolností stáli pri mne.
Cieľ k úspechu? Nikdy sa nevzdávať, obklopiť sa pozitívnymi a múdrymi ľuďmi a veriť vo vlastné schopnosti.
Čo je podľa vás dôležité, ak chcete viesť celý tím ľudí a zamestnancov?
Ak chcete viesť tím, musíte rozumieť každej práci, ktorú ľudia vykonávajú. Vzdelávam sa vo všetkých oblastiach celý život. Snažím sa porozumieť ľuďom, snažím sa ich motivovať, podporovať ich osobnostný rast. Som prísna, ale priateľská.
Pandémia koronavírusu zasiahla celý svet tvrdo a nečakane. Ako zasiahla Kompavu?
My sme sa vďaka segmentu, ktorý máme, dokázali udržať i napriek veľmi sťaženej situácii, ktorá vznikla v dôsledku zmien v oblasti ľudských zdrojov. Vďaka krízovému scenáru, flexibilite, kreativite obchodníkov a pripravenosti v dodávateľských možnostiach sme dokázali situáciu zvládnuť. Stratili sme 40 % pôvodných zákazníkov, presunuli obchod do online sféry a využili všetky obmedzenia na vzdelávanie pracovníkov a skvalitnenie systému spoločnosti.
Ako sa vám podarilo na tieto zmeny zareagovať?
Pandémia spôsobila zmeny nielen v obchodnej či ekonomickej časti, ale i z hľadiska organizácie práce. Museli sme preorganizovať výrobu, obchod i marketingové aktivity. Pracovníci z obchodného i marketingového oddelenia vypomáhali vo výrobe, obchodné aktivity sme riešili iba z kancelárií. Z offline prostredia sme sa presunuli do online. Aj napriek ťažkým podmienkam sa pracovníci nesmierne dobre adaptovali na zmenené podmienky a náročnú a zložitú situáciu.
V čom si myslíte, že je najväčší problém toho, že firmy momentálne vo veľkom krachujú?
Firmy sa zbavujú zodpovednosti, nie sú dostatočne kreatívne, prevládajú negatívne nálady, majú slabé IT technológie, netvoria krízové stratégie, sú celkovo nepripravené. Mali by viac pracovať na tvorbe životaschopnej organizácie, ktorá má tímovú kultúru a spoločné ciele. Stabilné spoločnosti by mali mať rozvážne, organizované a zodpovedné konanie. Taktiež by v nej mali byť tímy, ktoré sú postavené na vzájomnej dôvere, v tíme nie je strach z konfliktu a ľudia sú schopní odhodlať sa k akčnému plánu, pričom majú vysoký stupeň zodpovednosti. Takéto tímy sú schopné prijať okamžité rozhodnutia aj v tých najkritickejších chvíľach. A práve to chýba v spoločnostiach, ktoré túto situáciu nezvládajú a krachujú.
Akcie a zľavy + DARČEK ku každej objednávke
Počas celého mesiaca apríl ku každej webovej objednávke dostanete do balíka stieraciu kartičku. A garantujeme vám, že pod stieracím políčkom si každý nájde špeciálnu zľavu či inú výhodu. Zotrieť si môžete napríklad 15 % zľavu na celý ďalší nákup alebo dopravu úplne ZADARMO!
Pre ešte lepšiu energiu a vytrvalosť sme pre vás spojili K4 Power BCAA a EnergyDrops, ktoré dostanete ZADARMO.
Kvalitnú energetickú tyčinku 3Energy Bar dostanete automaticky ZADARMO ku akémukoľvek HypoFitu a EnergoFitu.
ArginNO Drink v príchuti jablko-limetka si až do vypredania zásob kúpite v edícii + 30 % ZADARMO.
A nezabudli sme ani na tých, ktorí chcú zlepšiť výkon, energiu či silu – počas apríla na vás čaká obľúbená Arginín A-AKG v edícii + 30 kapsúl ZADARMO.
Samozrejme, chýbať nebudú ani klasické zľavy, a to na produkty:
- FytoEnzyme Complex na odstránenie problémov s trávením
- Vitamín U pre upokojenie žalúdka a čriev
- Belly Fyto Detox pre bezproblémové trávenie a pravidelné vyprázdňovanie
- Premium Energy ako kvalitný a stabilný zdroj energie pre športovcov
- KreaTabs, ktoré dodajú energiu nielen športovcom, ale tiež šoférom či študentom
- K4 Power Gél, ktoré sú rýchla pomoc na dodanie energie
- 3Energy Bar, tyčinky, ktoré sa hodia kedykoľvek ako rýchly snack
- JAMI dezert pre športujúce deti
- JAMI drink pre zdravý pitný režim všetkých detí